Forsiden | Forum | Om oss | Kontakt oss | Brigda
  Nye innleggNye innlegg  Vis medlemslisteMedlemsliste  Søk i forumetSøk  HjelpHjelp
  RegistrerRegistrer  Logg innLogg inn
Transgender
 Transetreffet forum : Transgender
emne Tema: For fun-COGIATI Test Legg inn svarLegg inn nytt tema
Avstemnings-spørsmål: Din score
Svaralternativ Stemmer Avstemningsresultat
0 [0.00%]
2 [20.00%]
3 [30.00%]
5 [50.00%]
0 [0.00%]
Du kan ikke delta i denne avstemningen

Forfatter
Melding << Forrige tema | Neste tema >>
twisted_sister
Nybegynner
Nybegynner

Ble medlem: 06 februar 2008
Sted: Norge
Status: Avlogget
Sendt: 25 september 2008 Kl. 23:02 | IP registrert Siter twisted_sister

http://transsexual.org/cogiati/index.php?lang=en

Hva er din score? Skriv gjerne tanker om det også.
Tilbake til toppen Vis twisted_sister's Profil Søk etter andre innlegg av twisted_sister

twisted_sister
Nybegynner
Nybegynner

Sendt: 25 september 2008 Kl. 23:07 | IP registrert Siter twisted_sister

Min var 355, med litt tweaking på de jeg var usikker på, 335-380. Hvis vi tar med i betratning at jeg har vokst opp i et veldig, nesten utelukkende maskuline omgivelser, så.

Vært morsomt å sett hva biologiske norske kvinner fikk på denne, hvis det er noen her.

COGIATI classification FOUR, PROBABLE TRANSSEXUAL

What this means is that the Combined Gender Identity And Transsexuality Inventory has classified your internal gender identity to be essentially feminine, but with some masculine or androgynous traits. It is very possible that you are a candidate for a diagnosis of transsexualism. You show a strong degree of gender dysphoria. At the very least, further investigation should be undertaken. Your COGIATI score places you among the majority of those diagnosed as transsexuals, the 'late onset' transsexual.

SUGGESTIONS FOR ACTION:

Your situation is potentially serious and indicative of a probable inborn gender conflict. It is definitely recommended that you pursue further action.

The suggestions for your circumstance are several.

1. It is recommended that you seek help from a sympathetic counselor or professional about your gender issues. It is very possible that over time they will become increasingly difficult to cope with. Early determination of what you really need and want is vital. You need to determine if you truly are transsexual. Keep in mind, though, that many alternatives exist other than complete sexual transformation. Partial transformation and many other way of existing are available. While you are very possibly a transsexual, COGIATI has determined that this is not absolutely certain. While time is an issue, being certain is more important. Proceed with investigation of your possible transsexuality or transgenderism, but with caution.

2. Some actions may help you to define your needs more clearly. Experimenting with living full time as a woman, taking hormones for a short time under supervision, or taking testosterone suppressers to observe how you feel are all viable options. Keep in mind that while it is very likely that you might be a transsexual, it is not certain. Do not take severe or permanent actions without long thought and the help of counselors and professionals.

3. Your gender issues are real, and should not be ignored. Neither should you rush into acting on them, however powerful they may feel. You do not fit the full criterion for the rarest classification, classic transsexuality, and so should be cautious, and open to possibilities. You may yet end up undergoing transition, and the path of the transsexual may well be your salvation. Be very careful, but do not ignore your issues.

4. If you have not already, consider joining any of the thousands of groups devoted to gender expression of various kinds. There is literally a world of friends to discover who share your interests. There are also publications, vacations, and activities that would expand your gender expression.
Tilbake til toppen Vis twisted_sister's Profil Søk etter andre innlegg av twisted_sister

Stratos
Nybegynner
Nybegynner

Ble medlem: 12 september 2008
Sendt: 26 september 2008 Kl. 03:26 | IP registrert Siter Stratos

Hehe, hev meg i gang med testen, så kom jeg til denne "Which choice most closely describes why you dress up 'en femme', as a woman."  Err... 
Tilbake til toppen Vis Stratos's Profil Søk etter andre innlegg av Stratos

Stratos
Nybegynner
Nybegynner

Ble medlem: 12 september 2008
Sendt: 26 september 2008 Kl. 04:10 | IP registrert Siter Stratos

Ok jeg tok den likevel, selv om noen av spørsmålene ikke "dugde", valgte det som syntes mest nøtralt der.

Your COGIATI result value is: -195 Which means that you fall within the following category:
COGIATI classification TWO, FEMININE MALE
What this means is that the Combined Gender Identity And Transsexuality Inventory has classified your internal gender identity to be mostly masculine, and that your gender issues are primarily matters of personal expression rather than a medical problem. Any struggles you have are most likely caused by internal shame over your needs and desires, or because of curiosity over what those needs represent. There is, however, some indication of a strong feminine side to your being, and this is intrinsic to your constitution.
SUGGESTIONS FOR ACTION:
Your situation is fairly uncomplicated, so you should be relieved.
Since your situation is almost certainly not a matter of any real physical or biological concern, the suggestions for your circumstance are relatively simple.
  1. If you have any uncomfortability about your gender expression, counseling might well prove helpful. The primary goal would be to make it possible for you to enjoy your gender expressions free from any shame or embarrassment, and to resolve any remaining questions you might have.
  2. Your gender issues and expressions are more than mere play, and are a form of personal identity expression, but this is no indication of transsexualism. Indeed, all information suggests that the path of the transsexual is not one you should take, as it would almost certainly lead to severe unhappiness. It is possible that a partial step towards greater feminine expression might lead to greater happiness, but such an undertaking should be approached with extreme caution.
  3. If you have not already, consider joining any of the thousands of groups devoted to gender play of various varieties. There is literally a world of friends to discover who share your interests. There are also publications, vacations, and activities that would expand your gender play.
Tatt i betraktning at dette var rettet mot biologiske menn, så.. Tja.. Den fikk jo internal gender identity rett på meg for å si det sånn..   Og spesielt macho kan jeg vel ikke påstå å være selv om jeg langt fra er feminin heller. Så "feminine male"? Joa. Tar den jeg.

Endret av Stratos den 26 september 2008 Kl. 04:12
Tilbake til toppen Vis Stratos's Profil Søk etter andre innlegg av Stratos

Stella
Godt kjent
Godt kjent

Ble medlem: 02 november 2004
Sted: Norway
Sendt: 26 september 2008 Kl. 17:19 | IP registrert Siter Stella

-60, COGIATI classification THREE, ANDROGYNE :)

Passer forsåvidt godt med tanker og følelser, selv om jeg mesteparten av tida framstår som maskulin og er fornøyd med det. Jeg tror spørsmålene har hatt en liten vridningseffekt og kanskje gjort meg mer androgyn enn jeg egentlig føler meg...
Men er i grunn enig med rådet på slutten: "enjoy your gender expressions free from any shame or embarrassment"

Det gjør jeg da også :)
Tilbake til toppen Vis Stella's Profil Søk etter andre innlegg av Stella

twisted_sister
Nybegynner
Nybegynner

Sendt: 26 september 2008 Kl. 20:58 | IP registrert Siter twisted_sister

Det må du gjøre, god innstilling 

Stratos- hvis vi snur det rundt så havner vel du i kategori 4 også.

Endret av twisted_sister den 27 september 2008 Kl. 07:25

Om du ønsker å poste et svar på dette temaet må du først Logg inn
Om du ikke allerede er registrert må du først registrer

Legg inn svarLegg inn nytt tema
Utskriftsvennlig versjon Utskriftsvennlig versjon

Gå til forum
Du kan ikke starte nye tema i dette forumet
Du kan ikke svare på tema i dette forumet
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forumet
Du kan ikke starte avstemninger i dette forumet
Du kan ikke stemme i avstemninger i dette forumet